פסק דין
1. בחודש נובמבר 2009 רכשה התובעת מהנתבעת מבנה יביל, אשר כלל 2 חדרים, מטבחון וחדר אמבטיה והיה מיועד עבור "הופר" שהייתה אמורה לעזור לתובעת בטיפול בילדיה (להלן:"קרוואן") במחיר של 22,135 ₪ ולפי טענת התובעת, סוכם בתחילה עם מנהל המכירות של הנתבעת, מר אבי לקס (להלן:"מר לקס"), שהמחיר הכולל יעמוד ע"ס 19,000 ₪ והתובעת שילמה סכום זה בשלושה תשלומים באמצעות כרטיס אשראי.
בסופו של יום, למרות שהתובעת שילמה את הסכום המוסכם, לא קיבלה את הקרוואן ובשל כך, הגישה תביעה זו בבקשה לחייב את הנתבעת לשלם לה סך של 32,700 ₪, הכולל את השבת סכום הקרן בסך 22,132 ₪, הפרשי הצמדה בסך 4,104 ₪, פיצוי בגין חוסר תום ליבה והתרשלותה של הנתבעת בסך 10,000 ₪.
אמנם הסכום הכולל של כל הסכומים הנ"ל מגיע לסך של 36,236 ₪, אך התובעת העמידה את סכום התביעה ע"ס 32,700 ₪, שהוא בסמכותו העניינית של בית משפט זה.
2. להצדקת תביעתה של התובעת, מעלה היא את הטענות העיקריות הבאות:
א. א) במהלך המו"מ לרכישת הקרוואן, הסבירה התובעת למר לקס את נתוני הגישה אל ביתה ואל המקום המיועד להצבת הקרוואן ומר לקס השיב שלא תהא בעיה.
לאחר הזמנת הקרוואן והתשלום עבורו, פנה מר לקס אל התובעת וטען, שלא הצליח "להעמיס" את המע"מ על עסקה אחרת ולכן יהיה עליה להוסיף גם את סכום המע"מ.
למרות כעסה של התובעת ובלית ברירה הסכימה להוסיף לסכום העסקה של 19,000 ₪ גם את סכום המע"מ בסך 3,135 ₪.
הסכום הנ"ל כלל גם הובלת הקרוואן לבית הנתבעת.
ב) הקרוואן לא סופק במועד המוסכם וההופר עבר להתגורר באופן זמני בבית התובעת.
בסופו של יום, באיחור גדול ובמהלך חודש ינואר 2010 הובל הקרוואן על ידי מוביל מטעם הנתבעת אל בית התובעת, אך בהגיע המוביל למקום, הוא טען שלא ניתן להציבו במקום המיועד בשל תנאי הגישה ולכן הודע לתובעת, שיהיה עליה להמתין מספר ימים עד שהאדמה שהייתה בוצית תתייבש.
ג) כעבור מספר ימים, הגיע שוב המוביל וטען, שעדיין לא ניתן להציב את הקרוואן ויהיה על התובעת להמתין מספר שבועות עד שהשטח יתייבש. לאור טענות אלה, התקשרה התובעת אל מר לקס וזה הגיע למקום על מנת לפתור את הבעיה ובאותו מעמד, דיבר מר לקס עם המוביל ואמר שהפתרון להצבת הקרוואן הוא על ידי מנוף ויהיה על התובעת לשלם על כך 6,000 ₪.
התובעת לא הסכימה לממן העלות הנ"ל ולטענת התובעת, התנצל מר לקס ואמר, שהיות ומדובר בפשלה שלו, מאחר והוא לא בדק את השטח לפני סגירת העסקה, הוא מאפשר לתובעת לבטל את העסקה ולקבל כספה חזרה.
התובעת אמנם הביע מורת רוחה, אך הסכימה לביטול העסקה ולקבלת כספה בחזרה.
ב. התובעת התעניינה מתי היא עשויה לקבל החזר הסכום ששילמה והובטח לה על ידי מר לקס שתוך יומיים יוצא לה שיק ויישלח אליה בדואר.
מאחר והשיק לא הגיע – כמובטח- התקשרה שוב התובעת אל מר לקס והפעם נאמר לה, שהכסף יוחזר לה לאחר שהקרוואן יימכר לאחר. גם לאחר שנאמר לתובעת – בסוף שנת 2011 או תחילת שנת 2012- שהקרוואן נמכר ויישלח לה השיק- הודיעו לתובעת שיש בדעת הנתבעת לקזז מהסכום ששילמה את ההוצאות בגין הובלת הקרוואן ואחסונו עד שנמכר.
התובעת שלא הייתה שבעת רצון מהתנהלות הנתבעת, פנתה היא במכתב שנשלח באמצעות בא כוחה להשיב לה הסכום ששילמה בתוספת הפרשי הצמדה וריבית בסה"כ 26,819 ₪ ומאחר והנתבעת לא נענתה לדרישת התשלום, הגישה התובעת תביעה זו.
2. הנתבעת לא הגישה כתב הגנה וביום הדיון – 17.3.13- התייצב מר לקס ולשאלת בית המשפט בדבר כתב ההגנה, השיב מר לקס, שעורך הדין שטיפל בעניין הכין כתב הגנה והיה בטוח שהוא נשלח לבית המשפט והיות ורק ביום הדיון ביקש לפקסס לו עותק מכתב ההגנה, קיבל מר לקס את כתב ההגנה ביום הדיון והעתק הימנו מסר לבית המשפט וגם לתובעת.
3. בכתב ההגנה, מאשרת הנתבעת את ההתקשרות עם התובעת ואת המחיר המוסכם, אך בהתייחס לטענות התובעת, מגיבה הנתבעת בטענות העיקריות הבאות:
א. א) הנתבעת מכחישה את טענת התובעת, שהיא נתבקשה לשלם 6,000 ₪ עבור הובלה ומנוף- אם כי עלויות אלו חלות על התובעת.